previous pauseresume next

میانسالان

شرح وظائف کارشناس سلامت میانسالان:

·تدوین برنامه اجرایی عملیاتی سلامت میانسالان واجرای فعالیت براساس برنامه تدوین شده

·استخراج فعالیتها از برنامه تفضیلی بصورت ماهیانه ، پیگیری آنها و تعیین درصد پیشرفت هر برنامه بصورت فعلی

·برنامه ریزی مدون جهت توجیه پزشکان ، کاردانان و بهورزان در جلسات هماهنگی ماهیانه و تنظیم صورتجلسات

·نیازسنجی آموزشی و برنامه ریزی آموزشی و باز آموزی برای کلیه کارکنان اعم از پزشکان و ماماها (بخش دولتی و خصوصی) ، کاردانان و بهورزان

·برنامه ریزی جهت آموزش جامعه در زمینه شیوه زندگی سالم ئر میانسالی و پیشگیری از سرطان های شایع زنان و مردان و جمع آوری گزارشات

·شرکت در جلسات هماهنگی درون واحدی و پیگیری مصوبات تا حصول نتیجه و بایگانی منظم صورتجلسات

·هماهنگی و برنامه ریزی جهت گرامیداشت هفته سلامت بانوان ایرانی و هفته سلامت مردان ایرانی و ارسال گزارش اقدامات انجام شده به مرکز بهداشت استان

·پیگیری و تشکیل جلسات هماهنگی کاردانان ، تنظیم صورتجلسات و پیگیری مصوبات تا حصول نتیجه و بایگانی منظم صورتجلسات

·تهیه فهرست ارگان ها و ادارات و تعیین فعالیت هایی که می توان با آن ها همکاری مشارکت داشت ، هماهنگی و برگزاری جلسات بین بخشی و بایگانی سوابق آن (صورتجلسات هماهنگی ، برنامه های آموزشی ، تبلیغاتی و ... )

·تعیین اعضای هسته آموزشی شیوه زندگی سالم در میانسالی و پیشگیری از سرطان های شایع زنان و مردان ، صدور ابلاغ کتبی برای ایشان و هماهنگی جهت شرکت آنان در کارگاه ها و فعالیت های آموزشی

·بایگانی منظم کتب ، جزوات و پمفلت ها و ارسال جزوات آموزشی مورد نیاز به واحدهای محیطی

·تهیه فهرست اسامی پزشکان وماماهای بخش خصوصی و ارسال آخرین دستورالعمل ها و جزوات به ایشان

·ارسال اخرین دستورالعمل ها و بخشنامه ها به واحدهای محیطی ، بیمارستان

·هماهنگی و پیگیری هزینه نمودن اعتبارات تخصیص یافته بر اساس شرح هزینه و ارسال بموقع اسناد به مرکز بهداشت استان

·برنامه ریزی مدون و نظارت و پایش فعالیت ها در واحدهای محیطی طبق چک لیست ، ارسال فیدبک نظارت

·پیگیری جمع آوری آمار و محاسبه شاخص های برنامه و ارسال آمار به مرکز بهداشت استان

·بررسی شاخصهای برنامه و تعیین اقدامات مداخله ای در راستای بهبود شاخص

·تنظیم عملکرد آموزشی به صورت سه ماهه و ارسال به استان

·تهیه عملکرد فعالیت ها به صورت فصلی و ارائه به معاونت بهداشتی

·   هماهنگی جهت آموزش پرسنل جدید الورود

·همکاری در اجرای سایر امور محوله طبق نظر مافوق