رفتن به محتوای اصلی
x

برگزاری نشست کمیته نظام ارجاع الکترونیکی 1405/03/25

دوشنبه 25 خرداد 1405 با حضور خانم دکتر حنایی نژاد مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان، آقای دکتر کوثری معاون بهداشت شهرستان و کارشناسان فنی ستادی و بیمارستانهای گلدیس ، حضرت محممد (ص) میمه و کارشناس بیمه سلامت، کمیته «نظام ارجاع الکترونیکی» در سالن ستاد شبکه برگزار شد.

در این نشست، وضعیت فعلی ارجاعات در سطح شهرستان مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت و چالش‌های موجود در زنجیره ارائه خدمت، از پزشک خانواده تا سطوح تخصصی، بررسی گردید.

محورهای اصلی این جلسه شامل موارد زیر بود:

  • بررسی وضعیت نوبت‌دهی: پایش فرآیند دریافت نوبت‌های تخصصی و فوق‌تخصصی از طریق سامانه الکترونیک و ارائه راهکارهایی برای کاهش زمان انتظار بیماران.
  • پیگیری و نظارت بر ارجاعات: تحلیل دقیق آمار ارجاعات صورت‌گرفته و شناسایی گلوگاه‌هایی که منجر به سردرگمی بیماران یا توقف فرآیند ارجاع می‌شود.
  • ساماندهی پس‌خوراند: تأکید بر لزوم ثبت دقیق و به‌موقع پس‌خوراند از سوی پزشکان متخصص به پزشکان ارجاع‌دهنده. 

در ادامه خانم دکتر حنایی نژاد با اشاره به اهمیت نظام ارجاع الکترونیک در مدیریت هوشمند منابع سلامت، «هدف را افزایش بهره‌وری و حصول اطمینان از این که بیمار در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت، خدمت تخصصی مورد نیاز خود را دریافت کرده و گزارش این خدمت به پزشک ارجاع‌دهنده بازگردد عنوان نمودند.»